Auto vēsture Latvijā

Auto vēsture Latvijā

Lai arī reizēm šķiet, ka Latvijā viss notiek krietni vēlāk nekā citviet Eiropā, tā tomēr nebūs taisnība, un to pierāda kaut vai Latvijas auto vēsture, kas gājusi ciešā kopsolī ar automobiļu vēsturi Eiropā un citur pasaulē. Pats pirmais automobilis Latvijā tika izgatavots jau vairāk nekā pirms simts gadiem, 1909.gadā Krievu – Baltijas vagonu rūpnīcā. Tur būvētā pirmā “Russo-Balt” automobiļa konstruktors bija beļģu inženieris Žiljēns Poters. Latvijas auto vēsturē sava vieta ir arī pirmajam latviešu auto – 1937.gadā rūpnīcā “Vairogs” būvētajam kravas “Ford-Vairogs V-8”, par kura dizainu un tehniskajiem risinājumiem pilnībā bija atbildīgi latviešu inženieri. Auto vēsture mūsdienās interesē daudzus entuziastus, kuri apvienojas dažādos klubos un pasākumos, lai kopīgi reanimētu pusgadsimtu vai pat vecākus auto un tos atkal izvestu ielās. Tā, piemēram, vēsturisko auto rallijs jau vairākus gadus aicina retro auto cienītājus izrādīt savus vismaz trīsdesmit gadus vecos automobiļus. Vislielāko uzmanību šādos pasākumos izpelnās eksemplāri, kas ražoti pirmskara gados. Rallija dienā uz tagadējās Valmieras ielas var pat redzēt pirmo „Russo – Balt” automobili, kas pirms 105 gadiem 1909. gada 8. jūnijā nocelts no Krievu – Baltijas vagonu rūpnīcas konveijera.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s